Oturstrippen till Ammarnäs


Ligger just nu i stugan, det snöar som fan här! Skulle inte bli förvånad om vi blev insnöade och fast här inne föralltid för allt vi gör blir typ fel. Lyssna bara på det här:


Körde upp till stugan igår, bilresan tog ca 4 timmar. Vi kom fram och stugan var -17grader, med andra ord: Kallt som fan.
Jag och tova började köra upp våra grejer från bilen med skotern och det första vi gör är att välta den...kul. Men duktiga som jag och tova är lyckas vi (efter hundra år) få upp den. Sträckte ryggen på kuppen. Aja, väl uppe i stugan ska vi börja laga mat för att alla är utsvultna MEN då kommer pappa på att vi har glömt allt kött hemma...Så var det med den marinerade lördagsmiddagen.

Vi alla somnar trötta på kvällen och hoppas att morgondagen ska bli en bättre dag.

På morgonen bestämmer jag och tova att vi ska åka slalom så när vi klätt på oss far vi ned till liften. Väl där kommer vi på att vi har glömt hjälmarna och far upp igen. Väl tillbaka vid liften med hjälmarna på inser vi att vi glömt liftkorten i stugan så jag far upp igen, letar igenom hela stugan efter dom, kan knappt stå upprätt för att det gör så jävla ont i min rygg. Hittar bara mitt liftkort men orkar inte leta mer så jag far tillbaka till liften där jag får höra att jag inte ens behövde ha hämtat dom...GREAT!

Jag är faktiskt förvånad över att jag och tova lyckades åka utan att bryta alla ben i kroppen, det hade varit som blåbäret i...lingonpajen!

Nu ligger jag bara här i sängen för det finns inte så mkt annat jag kan göra, såfort jag rör på mig en liten,liten millimeter känns det som att någon hugger mig med en kniv i ryggen.

Nu vet ni alltså det. Det var allt för mig, Hejdå!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0